Normális esetben egy ember élete folyamán 25 évet tölt alvással, napi 7-9 óra ágyban töltött idő esetén.

Azonban nem csak az fontos, hogy mennyi időt alszunk, hanem az is, hogy ezt milyen helyzetben tesszük, ha igazán kipihenten szeretnénk ébredni.

Amennyiben ezek a problémák valamelyike rád is érvényes, még jobban figyelj oda, hiszen a lent említett alvópozíciók nagyban segítik a pihenéssel töltött időt.

1. Vállfájdalom

 

alvo-pozicio-vallfajdalom

A Women’s Health Magazin szerint vállfájdalom esetén fordulj a fájdalommentes oldalra, és enyhén hajlítsd be a térdeidet. Egy párnát szoríts a mellkasodhoz, egy másikat pedig tegyél a térdeid közé.

2. Hátfájdalom

 

hatfajas

Hátfájdalom esetén még fontosabb a megfelelő testtartás. Valójában fontos, hogy fekvés közben semmi se fájjon, és ez mindenkinél egyedi. A WebMd szerint általános esetekben feküdj a hátadra, tegyél egy párnát a térdeid alá, egy feltekert törülközőt pedig a hát alsó szakasza alá.

3. Fejfájás

 

Ha fejfájásod van, biztos te is észrevetted, hogy bizonyos helyzetekben jobban, másik helyzetben pedig kevésbé fáj. A Hub”s Health Expert szerint a fejfájás gyakori kiváltó oka a nyak órákon át tartó rossz pozíciója. Ilyen, amikor valaki „elalussza a nyakát”. Ezt a legjobban úgy tudod kivédeni, ha a fejed párnákkal támasztod ki az alvásidő alatt.

4. Arcüregi problémák

 

orrureg-problemak

Az alvópozíció ebben a helyzetben szintén nagyon fontos! Előnyösen befolyásolhatja, de hátráltathatja is gyógyulásunkat. A Harvard Medical School ajánlása szerint felpolcolt fejjel feküdjünk, hogy a nyálka ne tudjon összegyűlni az arcüregben.

5. Magas vérnyomás

 

magas-vernyomas

Itt nagyon fontos, hogy mielőtt egyéni akciókba kezdenél, feltétlenül konzultálj az orvosoddal.

Az Ehime Orvosi Egyetem publikációja szerint az arccal előre(hason) fekvés, csökkenti a vérnyomást.

6. PMS fájdalmak

 

pms-problemak

Helyezz egy párnát a térdeid alá, A Women’s Health Magazin szerint ez csökkenti a tüneteket.

7. Nyakfájdalmak

 

nyakfajdalom

Amennyiben ilyen fájdalmakkal küzdesz, a nyakad kitámasztása párnákkal enyhülést hozhat. Valamint tegyél alá egy kisebb összetekert törülközőt is, amelyet a párna alatt is elhelyezhetsz, hogy ne mozogjon el.

8. Emésztési problémák

 

emesztesi-problemak

A Skin Sheen a bal oldalon fekvést ajánlja ebben az esetben, mégpedig azzal a magyarázattal, hogy a gyomrod a bal oldalon helyezkedik el, így ha azon az oldalon fekszel, a gravitáció által gyorsul az emésztési folyamat.

9. Gyomorégés

 

gyomoreges

A WebMD a bal oldali fekvést ajánlja ebben az esetben is.

Nagyon fontos, ha rövid időn belül nem oldódnak meg a problémáid termsézetes módokon, mindenképpen konzultálj az orvosoddal!

Forrás: Bustle

Kép forrs: Little Things

Hasznosnak találtad?

Értékeld a cikket!

Átlagos érték / 5. Szavazatok száma:

Örülünk, hogy értékesnek találtad!

Több hasznos tartalomért kövess bennünket a Facebookon is!