Az izomgörcs nagyon gyakori jelenség. Általában pihenés közben jelentkezik a vádliban, combban, vagy a lábfejen, és percekig is eltarthat, miután pedig enyhül a fájdalom, az izmok még hosszabb ideig feszesek, érzékenyek maradnak.

Kialakulásának pontos oka még nem tisztázott, azonban van pár körülmény, ami nagyban befolyásolhatja kialakulását.

Ilyenek például:

– dehidratáltság

– fertőzések

– veseproblémák

– fizikai megterhelés

– nem megfelelő vérkeringés

– hosszan tartó hűvös/hideg környezetben való tartózkodás

– terhesség

– magnéziumhiány

– kalciumhiány

– alacsony nátrium,- káliumbevitel

– izomtúlterhelés

– pajzsmirigyproblémák

Ha nálad is előfordul, ezekre figyelj:

  1. Megelőzésként próbáld elkerülni a hosszantartó állást, ha pedig nem megoldható, iktass be pár perc sétát.
  2. Minden nap nyújts egy pár percet legalább, és finoman dörzsöld át a kritikus helyeket a testeden, hogy fokozd a vérkeringést.
  3. Növeld a folyadékbeviteledet!
  4. Az akupunktúra azonnal csökkenti az izomfeszülést, a masszázs pedig vérbőséget okoz, növeli a nyirokáramlást, és ellazítja a feszült izmot.
  5. Szedjél magnéziumot! Egyél több magot, vagy dörzsöld be a lábadat magnéziumolajjal.
  6. A keserűsó már időtlen idők óta bizonyít! Mosd át vele a testedet, hiszen nagyon sok magnéziumot tartalmaz.

Elsősegélyként pedig ha már görcsben van a lábad, ezeket a tippeket használd:

– masszírozd a görcs helyét

– próbáld mozgatni a lábad, hogy növeld a vérkeringést

– ülj le valahova, és egy törülköző segítségével nyújtsd meg a lábadat.

izomgorcs-lazitas

 

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is. 🙂

 

Hasznosnak találtad?

Értékeld a cikket!

Átlagos érték / 5. Szavazatok száma:

Örülünk, hogy értékesnek találtad!

Több hasznos tartalomért kövess bennünket a Facebookon is!